Followers

Tuesday, April 6, 2010

BUANG SEPERTI BINATANG!!!

smekom/hye/salam satu malaysia.....

wei sejak 2 menjak ni adui banyak btl cerita kes buang bayi wa dimana kah sikap manusia skrg ni ar,mcm2 yang didengar mcm2 yang dilihat.......knp kah kes sebegini bukankah bayi itu satu anugerah yang tak terhinggah dari allah?macam2 dilihat ada yang bakar,bayi dibakar cuba lah anda anda bayangkan betapa bodohnya manusia mcm tu ar dimana akal drg ar,ada lg bayi yang dibuang dalam tong sampah wei tlg lah wei ingat bayi tu apa sampah kah,knp tkut untuk terima kenyataan yang kita ada bayi tp membuat tak pula pikir dosa pahalanya,yang jadi mangsa bayi jau dibuang seperti barang,dibakar seperti sampah mcm2 wa....sapa yang harus dipersalah kan dalam hal2 mcm ni ar.....sapa berani jawap...cuba kita semua bayangkan klu bayi tu dijaga didik diasuh,ya allah kita blh rasa nikmat seorg ibu and melihat anak2 membesar....mari kita membenteras habis2san kes buang bayi ni.......INGAT LAH WAHAI SAHABAT BAHAWA ANAK-ANAK INI LAH YANG MENOLONG KITA DI AKHIRAT NANTI.......


knp lah manusia mcm ni ujud didunia ni ar?drg tak pikir kah yang bayi tu pun punya akal and perasaan ar?wei sebodoh ni drg buat kecian kat bayi yang dibuang tu....cuba bayangkan kita dibuang oleh ibu bapa kita?sama lah kat bayi tu dibuang2,dibakar2,ada jua yang tinggal kan ditepi masjid lg tu tempat suci mcm tu apa lah perasaan bayi mcm tu ar.jawapan ada di hati kita...ada ibu bapa yang nak anak tak dapat2,ada yang dapat anak dibuang2 knp macm tu ar.ibu yang mengandung kan bayi tu 9bulan 9hari,dibawa bejalan kesana kemari,kandungan tu tetap dibawa tp knp ini jua balasan ibu terhadap bayi yang dilahir kan tu ar.......bukan kan bayi itu anugerah dari allah....cuba kita sama2 renungkan..................



ini kah dikatakan anugerah allah......


dibuang mcm sampah....setinggi mana lah perasaan bayi itu diabaikan...


video
tengok and renungkan ni...........
(betapah indahnya lahir seorang insan yang bergelar anak/bayi)