Followers

Sunday, January 30, 2011

Bencana?????????

salam ukhwah salam 1 malaysia.............

semua sedia maklum musim hujan datang lg,hujan tak berhenti.......banyak kawasan dah banjir sekarang ni......yang teruknya kat kampung saya kawasan perumahan dimana abang sya sendiri nampaknya banjir sampai ke lutut,betul2 menyeramkan..........SELAIN itu banyak pokok-pokok tumbang di sana sini, termasuk tanah runtuh di beberapa tempat ekoran hujan lebat semalaman lebih mengerikan tanah runtuh yang berlaku dikawasan tanah perkubukan islam kg berhala darat sandakan yg mana kali ni masuk kali ke 2,nampaknya kes ni dapat perhatian ramai pemimpin termasuk KETUA MENTERI sendiri turun padang untuk melihat sendiri keadaan kawasan walaupun sanggup meredah,YA ALLAH harap2 semuanya dalam keadaan selamat........PEGAWAI KHAS AHLI PARLIMEN KINABATAGAN(ayah aku lah AG BASRIH OSMAN ) bersama rombongan juga sendiri turan padang untuk memantau keadaan serta membantu walaupun sanggup meredah hujan........pusara ayah beliau( Haji Othman Bin Awang) Besar yang terletak dekat dengan masjid Kg.Berhala Darat Sandakan......pusarah atuk sya alhamdulillah kubur arwah atauk tak terlibat dengan runtuhan tu syukur........buat keluarga disabah banyak kan bersabar semoga semuanya dalam keadaan selamat...........

















Tuesday, January 25, 2011

Kami KLKM UTHM....part 2..............





















Kami KLKM UTHM....edisi 1

Mlm ni terlintas pula nak borak2 dalam blog ni ha3x....ni cerita ku di PROGRAM PERKHEMAHAN KUMPULAN LATIHAN KELANASISWA MALAYSIA UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN MALAYSIA TARIKH 22 HINGGA 23 JANUARI 2011 TEMPAT PEJABAT PERTANIAN KAWASAN SUNGAI SUDAH, MUAR, JOHOR ANJURAN KUMPULAN LATIHAN KELANASISWA MALAYSIA (KLKM) UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN MALAYSIA........antara objektifnya pula ialah Memberi pendedahan secara praktikal kepada para pelajar tentang teori –teori yang dipelajari dalam subjek Kokurikulum Kelanasiswa&Mengaplikasikan teori-teori secara lebih praktikal dan menyeluruh untuk Menjadikan program sebagai platform yang baik dalam membentuk serta membina kemahiran insaniah (soft skill) para mahasiswa/mahasiswi UTHM.objektif lain juga Mewujudkan perhubungan dan persefahaman yang baik di kalangan pelajar dan masyarakat setempat di mana ianya dapat diklasifikasikan sebagai usaha memupuk semangat perpaduan.antara latar belakang kem ni pula Pembangunan modal insan yang menyeluruh merupakan salah satu elemen yang telah diberi penekanan oleh kerajaan dalam halatuju pembangunan negara melalui Rancangan Malaysia ke-9. Pembangunan secara menyeluruh ini meliputi aspek akademik, jatidiri dan personaliti unggul atau “towering personality”. Keseluruhan ciri dan nilai peribadi unggul seperti berjiwa besar, beretika, penyayang, berintegriti dan sebagainya merupakan intipati bagi menentukan kecemerlangan negara ke tahap yang gemilang dan terbilang.Tujuan perkhemahan ini diadakan adalah untuk mendedahkan siswa dan siswi kepada ilmu pengakap. Di sepanjang perkhemahan ini semua siswa dan siswi akan mempelajari asas perkhemahan dan mempelajari jenis-jenis ikatan dimana sukatan pelajarannya adalah berdasarkan Skim Latihan Pengakap Kelana Malaysia. Selain itu, hubungan silaturahim dapat dipupuk antara pensyarah pengiring dan mahasiswa. Ia juga dapat memberi input yang berguna kepada mahasiswa sepanjang menjadi ahli Kelanasiswa..........Apa2 pun TAHNIAH SEMUANYA SALAM PENGAKAP.....nak tengok cerita selanjutnya tengok lah pic2 kat bawa k..........
























video