Followers

Tuesday, January 24, 2012

Luahan Hati C kecil......

Cerita dibawah ini adalah cerita luahan hati seorang adiq yang dipetik dari sumber di percayai. Harap dibaca dengan teliti...amat menyayatkan hati?

kadang-kadang kita sanggup buat apa-apa untuk orang yang kita sayang dan cinta untuk membuktikan yang kita memang sayang dan cinta kat pasangan kita sangat jarang kita lihat lelaki mahu meluahkan perasaan mereka, ada diantara mereka lebih suka menyimpan perasaan tersebut macam sya.......

Saya sama seperti orang lain, punya keinginan untuk menyayangi dan disayangi. Walau bagaimanapun, tidak mudah bagi saya untuk jatuh hati pada seorang wanita. Saya tidak mencari seorang wanita untuk dijadikan kekasih, tetapi saya mencari seorang teman pendamping hidup saya hingga ke akhir hayat saya. Seorang yang boleh mengingatkan saya kiranya saya terlupa dan yang paling penting wanita yang amat saya percayai untuk mendidik anak-anak saya kelak dan generasi yang akan lahir daripada keluarga kami nanti.

Dulu:-
u....
Tiap-tiap hari kita sms u, call u. Tapi sekarang u rasa sedikit rimas, mungkin u sibuk dengan kehidupan.. Kita sms u bukan nak ganggu u selalu cuma kita nak u tau kita selalu ingat u..Kita selalu tanya mana awak pergi, kita selalu minta awak sms kita kalau pergi situ pergi sini, sms kita kalau dah sampai situ sampai sini. Bukan kita nak awasi gerakan u, tapi kita terlebih bimbang... Kalau u rimas, takpelah.. Kita tau u pandai jaga diri..Kita suka tengok u pakai elok-elok.. Kita selalu tegur u pakai macam tu pakai macam ni.. Kita suka tengok u ayu je.. Kita bukan paksa awak pakai tudung labuh pun huhuhuhu........Kita tak larang awak nak keluar lepak ngan kawan-kawan u, tapi jangan la keluar melepak sampai 5,6 pagi.. Jangan la keluar pakai ala kadar je.. Kita suka kawan-kawan u tengok u pakai molek-molek.. Kita suka kalau kawan-kawan u cakap u dapat boyfriend yang jaga u elok-elok.. Kita tau u pandai jaga diri..Kita belikan u itu, kita belikan u ini, bukan kerana nak bodek sapa tp, memang kita nak bagi.. Kita suka bagi hadiah kat u... u jangan la bimbang, kita tak pernah pun putus makan sebab belikan u itu ini.. Jangan la rasa bersalah, kita tak pernah minta balasan dari semua tu..satu benda yg paling penting Maybe u kurang percaya kepada janji.. Tapi u kena percaya kepada kita, janji tu bukan main-main bagi kita.. Kita akan tunaikan janji yang kita taburkan selama ni.. Cuma lambat atau sekejap...

Walau bagaimanapun, perpisahan ini hanya untuk sementara. kita telah berjanji dengan diri kita sendiri,dialah yang akan menjadi teman hidup kita nanti. Sesungguhnya pencarian kita untuk seorang calon isteri telah berakhir. Insan seperti dia hanya satu dalam seribu. Mana mungkin kita melepaskan apa yang amat berharga yang pernah hadir dalam hidup saya. InsyaAllah, sekiranya Allah swt panjangkan umur, saya akan melamarnya untuk menjadi permasuri di hati saya. InsyaAllah, saya akan setia menunggu saat itu, dan saya berusaha sedaya-upaya saya untuk mengekalkan kesetiaaan saya.

ini lah kisah yg amat menyentuh hati saya untuk membacanya Nasihat sya untuk adiq tersebut "Sekiranya kita telah bertemu dengan seorang insan yang amat mulia sebagai teman hidup kita, janganlah lepaskannya kerana kita tidak tahu bilakah pula kita akan bertemu dengan insan yang seumpamanya."




No comments:

Post a Comment