Followers

Thursday, December 9, 2010

Kursus Bina Tatanegara Pulau langkawi

sowey lah kawan2 lam,a dah tak update blog ni......ni pun cerita NOVEMBER yg tak sempat update....sekarang baru lah ada masa nak update itu pun pic tak da takl sempat ambil....harap terhibur lah semua ya ha3x......ni cerita sewaktu aku berkursus BTN di langkawi kedah.....

Pada 7-11 nov 2010

Aku and rakan2 lain join trip p pulau langkawi…..dalm kul 9 kami berkumpul kat HEP.. setelah semua dah cukup lebih kurang seramai 53 org and ada ga yang esoknya p sendiri ha3x..kami gerak untuk singgah makan dlu sebelum meneruskan perjalanan yalah takut2 lapar gila 12 jam tu... sepanjang perjalanan malu2 lg tak banyak cakap diam2 ja ni mcm budak baik maklumlah budak junior hahahaha

Pada 8 nov 2010

kira2 jam10 pagi kami selamat smpi kt jeti Kuala Perlis,ni kali gal ah pertama kali duk dalam bas selama 12 jam,cukup2 penat,feri d jadualkn jam11.30 pg..disini lah ramai geng2 lain yang mengambil kesempatan untuk basuh muka,mandi and lain2 tp ada ga tak mandi termasuk hemmmmm paam2 lah hahahahah…..lebih kurang pukul 12.30 tengah hari kami selamat smpi ke Pulau Langkawi...best gila..huhu ya lah pengalaman pertama pula sampai pulau yang lebih kurang Labuan hahahahaha…aktiviti pertama kami p kilang gamat...satu aktiviti baru iaitu kami p celup tgn kt kuali yg tgh masak minyak gamat.....kononnya tak melecur...memang btl xmelecur pn tp panasnya adui naaaaa... kami sempat ga dibagi sedih penerangan pasal gamat mcm2 gamat ada……pastu aktiviti yg ditunggu2 Cable Car..Adui dari jauh da nmpk Cable Car ‘hahhaha..smpi2 ja kami jln2 sekitar cable car sambil tgu waktu mkn n solat..lps 2 je kami semua p Cable Car.....aku blm mula naik aku dah gayat gila2 punya gayat xtau la klu org len..1 cable car 6 person...so kumpulan ku bersama YDP UTHM,ada dua stesen..ni lah gila2 punya tinggi,jantung ku tuhan ja tau,tp ni pengalaman ku paling gila,tengok bawa pun tak berani,ni cabaran ku gila hahahahahahaha……Kami sempat ga berjalan kat jambatan yang menggunakan satu tiang ja bayangkan lah sejuk,gayat,takut and mc2 lah wa time tu semua ada…..kami mula gerak turun bab da smpi limit masa..kul4 ptg...sampai ja kami kt bawah....kami di bawa ke tempat penginapan...Sandy Beach Resort, Pantai Cenang...hahaha.

9 nov 2010

pagi2 lg dah buat pasal bgn ja kecoh xde air...xmnd terus p kawad,azap ku pagi dah kena bekawat. lps tu mcm biasa sarapan..bis ja semuanya selesai makan mandi and lain2,kami terus dikumpul didewan untuk dengar ceramah and LDK spt yg d jadualkn..LDK kami pd arini..kami d beri tugasan kne intervew penduduk tempatan ttg pembangunan sekitar Pantai Cenang ni selama sejam...ui nah mencabar gak la bayangkan lah dah lah IC kami kena pegang dengan berbekalkan duit ja time tu..pastu petang pula aktiviti yang ditunggu aktiviti RIADAH kami dibawa ke beach...time tu tak da mud nak mandi so duk2 ja lah bab time dibg pun tak lah lama sangat hahahahahahaha

10 nov 2010

pagi ni pun still mcm biasa lah solat subuh persiapan diri and sarapan….pastu kami p dengar ceramah mcm biasa lah mata pun mengatuk bab2 perlembagan ni lemah sikit tp sekurangnya dapat ga imput sikit memang best…..ptg pun cm biase... kali ni aku dicabar untuk p mandi asalnya memang nak mandi tp still tak mau still tak mau last lah terjun ga..aktiviti ku ptg tu memang jahat aku siap dibantu geng keras ku kat sana faizal and bob…aktiviti jahat kami kena kan org alah basah kan kaum popuan yang tak basah,mangsa pertama kami islina,sara and ida…pastu banyak lg lah mcm hamper semua kena basah and mandi laut hahahahahahah...pastu abg fadzil tgh wat istana pasir ada ga lah tlg2 sikit ha3x......de yg men bola sepak pantai..pastu aku dah tahan gatal badan hahahahaha aku pulang awal and bersihkan diri hahahahaha

11 nov 2010

Lepas sarapan je kami gerak meninggalkan kediaman kami,Pantai Cenang lps mengucapkan selamat tinggal ngn ayahanda kami…..kami sempat dibawa ronda2 bandar langkawi Kami di bw ke Makam Mahsuri..disana sempat ga melawat makan mahsuri tu and telaga yang sering jd bahan cerita org2 langkawi…lepas tu kami ke Galeri Perdana...d cni kmi masukfree..disana kami dibawa melawat serta melihat antara koleksi2 Tun Mahathir yg hampir 9000 koleksi yang ditunjukkan hanya 2000 banyak gila bos,cuba bayangkan banyak wah..... kami d bw ke Pekan Kuah pula di sini kami shoping coklat la.... kami sampai jam 2 ptg dan feri kami d jangka berlepas jam 4 ptg..lepastu aku,faizal,sara,islina,and sarah p dataran Langkawi...gambr ngan helang la penting..ha3x

Kami mula bergerak ke Batu Pahat kira2 jam6 ptg...perjalanan yg mengambil masa 12jam nit p menjadi 10 jam ja adui gila laju gila,bas menjadi kecoh presiden kelab tertinggal bayangkan lah presiden sebesar tu blh tinggal hahahahahahaha nik afnan sabar ja k ni pengalaman ko.. dalam bas perbagai aktiviti hahahahaha best gila…kira2 kul 3 ptg sampai rumah…..hahahahahahaha…….